Friday, April 29, 2011

Umrah

Dh bsawang dh blog aku nie nmpknyer.Maklumlh bz dgn keje opis.Ngeh3x. Entry kali ni nk cite psl offer yg aku dpt dr company. Alhamdulillah nama aku tpilih utk menunaikn umrah dgn bdk2 opis. Syukur yg xthingga dgn rezeki yg aku dpt ni. Aku tpilih pun sbb salah sorg dr kwn opis tolak offer. Maybe dh ttulis pun seruan utk aku menunaikn umrah.

1st time dpt cal dr Kak Maizurah ,ms tu aku br lps bgn tido (ari jumaat fhm2 jelh selain dr aktiviti shopping - tido jeklh : bak kata org jawa ngorok ). Dlm tgh2 mamai tu ,aku xleh nk kasi kepastian lg sbb apa2 pun kena minta izin suami dl. After dpt cal dr Kak Mai,aku terus cal hsbd! Dia kasi kebenaran aku g sana. Alhamdulillah..Sbnrnya dlm ms yg sama jg,perasaan aku bbelah bagi.Gembira ,sedih,gementar,takut pun ada. Kte ni bknlh sempurna sgt, byk btl kesilapan pd zaman silam,sbb tu ada perasaan takut! Sedih plak sbb tpaksa mgenangkn anak2 yg akan aku tinggalkn.Dorg mana prnh brenggang dgn aku.huhu. Gementar plak sbb xtau mcmana keadaan kt sana nnt! tp stlh fikir dgn sebaik2nya,aku tekadkn hati pergi ke sana. Ada hikmah buat aku rsnya.

After dh confirm ,terus aku surf laman web bkenaan umrah. Blog yg aku suka http://msaadhamid.blogspot.com/   .Mmg complete aku rs blog Tn Haji nie! Pic2 yg ada dlm blog ni pun dh menarik minat aku utk jejakkn kaki ke sana. Selain tu,aku dh start study about solat2. Before pegi tu ,kenalh wt solat sunat taubat. Aku refer bab2 solat kt web ni http://tanbihul_ghafilin.tripod.com/panduanlengkapsembahyang.htm, http://www.tayibah.com/eIslam/solat_jamak_dan_qasar.htm, http://al-azkar.blogspot.com/2008/05/cara-sembahyang-jenazah.html.

Dr zero aku xtau bab2 solat sunat ni,alhamdulillah aku dpt blaja & praktikkn . Mmg byk sungguh faedah yg aku dpt dr panggilan mgerjakn umrah nie. Aku amat bsyukur Allah bukakn hati aku utk lebih dekatkn dr aku dgnNYA.Baru aku tau nikmatnyer yg Allah berikan utkku! Syukur Ya Allah ,Engkau telah bukakn hatiku ini dr lalai atas suruhanMu.

No comments: